کد مطلب:210679 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:192

اجسام جهان
اجسام جهان دو قسم است: جسم عنصری و جسم فلكی - جسم فلكی همان چهار عنصر یا 104 عنصر است كه امروز ثابت شده كه همه عناصر به یك عنصر بازگشت می كند و كره خاك از عناصر مختلف تركیب یافته ولی كرات دیگر با عنصر مخصوص خود ساخته شده است.

اجسام فلكی عناصر هفتگانه یا نه گانه ستارگانی است كه تا امروز كشف گردیده و در منظومه شمسی ما حركت می كنند.

سابق گمان می كردند همان طور كه در كره زمین اول كره خاك است و بعد كره آب و سپس كره هوا و پس از آن كره آتش است كرات آسمانی و اجسام عنصری هم مانند كره زمین همچون پیاز درون هم قرار گرفته و همانطور كه هوا محیط بر كره زمین است كرات دیگر هر یك سطح محدب آن مماس با سطح مقعر دیگری خواهد بود.

در این صورت بازرسی و مراجعه به این كرات مستلزم خرق و پاره شدن رشته كره ی خرابه بوده و التیام و به هم پیوستگی می خواهد.

به عبارت دیگر قطع و فصل می شود و سپس وصل و اتصال پیدا می كند و هر كره در میان فواصل آن كره محیط و هوای مجاور در گردش است بنابراین می گفتند هیچ موجودی نمی تواند در میان آن كرات حركت كند و به همین جهت هم درباره ی معراج كه مخصوصا معراج جسمانی بوده این اشكال تصور می شده كه عبور از این كرات درون و بیرون هم مستلزم خرق و التیام است و پاره شدن هر كره مستلزم تجزیه اجزاء فلكی است و لذا محال می دانستند.

آنچه مسلم است پیغمبر اسلام با نیروی برق و براق با همین تن عنصری از چهار آسمان گذشته سیر افلاك نموده امروز این نظریه ها كه قرن ها در بین مردم از اصول مسلمه ای بوده مطرود گردید و عناصر چهارگانه كه به آسمان چهارم هم تعبیر شده رد گردیده است.



[ صفحه 106]



بطلمیوس با دیدگان عادی و استفاده از چاه برای ترصید این تصور را نموده بود كه كرات آسمانی مانند پیازی در هم قرار گرفته اند و خیال بافی او صورت یك فرضیه ای را داشت كه قرن ها مورد قبول قرار گرفته بود ولی امروز لوله های بزرگ و بلند و عدسی های قطور و پرحجم دوربین های كوه پیكر كه از ستارگان عكسبرداری می كند آن تئوری ها را رد كرده و حقایق را با مشاهدات حساس و حساب دقیق روشن نموده است و خوشبختانه این حقایق مكشوفه امروز علمی است كه پرده از روی جهالت برداشته و گفتار پیشوای اسلام را درباره سازمان آفرینش در آسمان ها به ثبوت رسانیده است.

نظام هیئت بطلمیوس ارزش خود را از دست داد و گفتار گالیله آن فرضیه را رد كرد.

علوم امروز می گوید برای دور شدن از زمین باید قوه ثقل را خنثی كرد و یا بیشتر از جاذبه زمین باشد و این نیرو با حركت تأمین منظور را می نماید چنانچه امروز با فرستادن قمرهای فضائی كیهانی كه با سرعت 25000 میل در ساعت به هوا پرتاب می شود از نیروی جاذبه می گذرد و در مدار گردش كرات قرار می گیرد و با همان سرعت می چرخد.

موضوع دیگر از نظر ارسال رسل و اعزام سفیر به ستارگان دیگر هوای قابل استنشاق است كه از صد كیلومتر به بالا مشكل می شود و در ماوراء اتمسفر زمین هوای قابل استنشاق بشر نیست آن هم با وسایل شیمیائی و تجهیزات هوائی مناسب تهیه و تأمین شده است.

موضوع سوم اشعه كیهانی است كه احیانا موجب سوزاندن و محو و نابودی بشر و اجسام می گردد آن هم به وسیله ی اختراعات جدید تأمین گردیده تا از اشعه كیهانی مصون بماند و مورد حریق و تصادف و اصطكاك قرار نگیرد.

موضوع دیگر فشار هوا می باشد كه آدمی با یك مقدار از فشار هوا مقاومت می كند كسر و اضافه آن موجب محو و نابودی آن می گردد آن هم برای تعدیل هوا موجباتی به وجود آمده كه هوا را تعدیل نماید و آدمی بتواند به هدف اصلی خود برسد.

سرعت حركت ماده را تبدیل به نیرو می نماید و انرژی به وجود می آورد و این سرعت بسته به نیروی محرك است تا چه حد متحرك را به حركت درآورد و قدرتی بالاتر از قدرت الهی نیست.